• 1400/06/21 - 13:37
  • تعداد بازدید: 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون لرستان در نشست تخصصی شرکت کردند

نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری لرستان با حضور مریم آل مومن و اعضای انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مریم آل مومن و موضوع: « تاریخ عکاسی» امروز شنبه20 شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
براساس این گزارش: درابتدای این نشست مریم آل مومن در تعریف عکاسی گفت: عکاسی یک هنر و علم است که به لحاظ استفاده از ابزار«علم» محسوب می شود و با توجه به استفاده از عناصر خلاقیت و تخیل در عکاسی به آن «هنر» می گویند. 
وی اضافه کرد: تاریخچه ی دقیقی از پیدایش عکاسی دردست نیست، اما این هنر به تدریج به وجود آمده است و شروع آن از پیش از میلاد است که حاصل تلاش افراد مختلف بوده است.

وی افزود: اولین عکس توسط ژوزف نیسه‌فور نیپس در سال 1822 در فرانسه به ثبت رسیده است و بعداز آن تا به امروز تغییرات زیادی در ثبت عکس شکل گرفته است.
وی نکاتی را پیرامون واژه فُتوگِرافی(عکاسی) بیان داشت و افزود: اساس اختراع دوربین عکاسی با استفاده از اتاقک های تاریخ شروع شده است، اتاقکی که نور از طریق روزنه ای نفوذ می کند وبازتاب آن دیده می شود و به مرور با اضافه کردن عدسی و کاغذهای حساس به نور و... دوربین عکاسی طراحی و ساخته شد و عکس های زیادی تا به امروز به ثبت رسیدند.
در بخش بعدی این نشست آل مومن تاریخچه ای از عکاسی درایران را با ارسال آثار توضیح داد و در پایان پاسخ گوی سوالات شرکت کنندگان شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت