• 1402/05/03 - 11:08
  • تعداد بازدید: 22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کانون لرستان در دهه اول محرم

به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)ویژه برنامه های مختلف در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برگزار می شود.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و یاران با وفای ایشان گفت: ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با ایام برای اجرا در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار پیش بینی و در حال اجرا هستند.
محمدی افزود: فضا سازی مناسب در اداره کل و مراکز، برپایی ایستگاه های فرهنگی هنری و ادبی و اجرای برنامه های مختلف، با هدف معرفی واقعه کربلا و شخصیت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یاران با وفایشان و کودکان کربلا ازجمله اهداف برنامه های کانون لرستان است.

 کانون لرستان در دهه اول محرم


وی به انجام فعالیت های عمومی  در کلیه مراکزثابت، سیار و پستی استان اشاره کرد و افزود: شعرخوانی، نوحه  خوانی  ، معرفی وقایع و ایام ، قصه گویی ، کتابخوانی و... در این ایام هستند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان عنوان داشت: ساخت پادکست با مضامین عاشورایی توسط اعضاء و مربیان و انتشار در فضای مجازی، تهیه نماهنگ، مداحی و نوحه سرایی، شعرخوانی (اشعار عاشورایی)، خوشنویسی، کارت پستال سازی، نمایش عروسکی، دلنوشته، شعر، داستان و برپایی نمایشگاه از آثار نقاشی، سفال، دلنوشته های ادبی و کتب دینی و مذهبی در مراکز سراسر استان اجرا می شوند.
محمدی به برگزاری نشست های تخصصی اشاره کرد و گفت: با دعوت از کارشناسان امور دینی و مذهبی با موضوع واقعه کربلا نشست هایی با حضور اعضا و خانواده ها در مراکز برگزار خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان بیان داشت: معرفی وقایع، معرفی کانون، مداحی و نوحه سرایی، و... از سوی کتاب خانه های سیار در محله های کم برخوردار خرم آباد در دهه اول محرم اجرا می شود.
محمدی گفت: برگزاری مسابقه عکاسی، تشکیل کارگاه های ادبی داستان و شعر و متن ادبی ویژه محرم و اربعین و گردآوری  اشعار ولایی شاعران فارسی زبان برای  اعضا و شعرخوانی و مشاعره اعضا از منابع معرفی شده
مدیرکل کانون لرستان در پایان عنوان داشت: نمایش بزرگ میدانی با عنوان روز واقعه» از سوی واحد آفرینش های هنری و انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، مسجد امام هادی(ع)، شهرداری، شورای شهر، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت های وزارت نیرو، علوم پزشکی و هلال احمر الشتر با حضور 400 بازیگر آماده اجراست.

 

 کانون لرستان در دهه اول محرم

 کانون لرستان در دهه اول محرم

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت