راهبرد مشارکت مصوب :

 

   طبق بند 2 ماده 9 تصویب­نامه شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» به شماره 1127128 مورخ 28/12/1395، شهروندان حق دارند تا سیاست­ها، فرآیندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه­های اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند برنامه محوری، نگاه سیستمی، پشتوانه آمایشی و توان کارشناسی خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید

   چشم‌انداز سازمانی کانون برآن است که با بهره‌مندی از جایگاهی ممتاز در ساماندهی و عرضه‌ی تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به «سازمان»ی معیار در حوزه‌ی کودک و نوجوان تبدیل شود.تقویت و اعتلای حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان با ارائه خدمات علمی، دقیق، کارشناسی، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش‌های این سازمان قرار دارد.

   لذا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛کلیه مقررات صادره خود را اعم از بخشنامه ­ها، آیین نامه­ ها، دستورالعمل­ ها و ضوابط اجرایی و ... را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام می‌نماید.این سازمان در رابطه با تهیه و تدوین لوایح و تعرفه­ های قانونی که نیازمند تصویب نمایندگان مجلس یا مراجع ذیصلاح است، پیش از ارسال به مدت یک ماه از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ارسال آن اقدام می‌نماید.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می‌کند با هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت‌ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود است. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد‌های حاصل تعاملات دوسویه‌، انتخاب راهبرد‌های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می‌گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکان‌پذیر است که مخاطب،میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق‌تر است که بتواند نظرات،پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسبِ جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

 

    در این راستا و به منظور جلب مشارکت‌های مردمی؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برخود لازم می‌داند نظرات، پیشنهادات و انتقادات ازطریق موارد زیر دریافت نمایند:

        *  کلیه شهروندان می‌توانند شکایات و انتقادات خود را از طریق سامانه‌ “سامد” ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های شما به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند

        * کلیه شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه شکایات که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان قرار داده ‌شده است، ارسال نمایند.

        * کلیه شهروندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه‌ روی لینک« جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی روی پیش نویس های قوانین و مقررات دستگاه» ارسال نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود.

        * کلیه شهروندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه‌ روی لینک «دریافت پیشنهادات مردمی دررابطه با بهبود ارایه خدمات»ارسال نمایند؛ و ما را در ارتقاء سطح خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یاری کنید.

        * کلیه شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه «پیشنهادات و انتقادات» که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره قرار داده‌شده است، ارسال و نمایند.  

        * شهروندان می توانند از طریق منو «تماس با ما» ، شماره تلفن،  مدیران و مسئولان اداره را دریافت و از این طریق با افراد مذکور ارتباط برقرار کنند.

 

 

کاربر گرامی ! هر گونه نظر ، انتقاد یا پیشنهادی در ارتباط با خدمات ما دارید از این طریق مطرح نموده و پیگیری نمایید.

 

  • 1402/03/24 - 07:15
  • تعداد بازدید: 212
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گردهمایی مسئولان مراکز کانون لرستان برگزار شد

با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون لرستان، گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: صبح امروز دوشنبه 22 خردادماه1402 گردهمایی مسئولان مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان با حضور مدیرکل و کارشناسان استان به صورت مجازی برگزار شد.
دراین نشست که در اتاق آنلاین جلسات کانون پرورش فکری لرستان برگزارشد، مدیرکل کانون لرستان، مسئول حراست، کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی، کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش و کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی استان حضور داشتند.
دراین نشست مطالبی در زمینه های برگزاری جشن ثبت ملی قصه گویی، ثبت نام کارگاه های تابستان، جشن آغاز کارگاه های تابستان، جذب و تمدید عضو، نکات اداری و... مطرح شد و مربی مسئولان مراکز گزارشی از فعالیت های مراکز و کارگاه های تابستان، برنامه ریزی اجرای آیین ثبت قصه گویی، و... را تشریح کردند.
در بخشی از این نشست؛ محمد جوادمحمدی مدیر کل کانون لرستان گفت: فردا سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی، جشن نکوداشت این رویداد روز در 20 مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون لرستان برگزارمی‌شود.
مدیرکل کانون لرستان با بیان این نکته که جشن های قصه گویی با حضور اعضای فعال، اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیش کسوتان و پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها برگزار ‌شود، از مربی مسئولان مراکز خواست تا در این آیین که هم زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد، مربیان و اعضای قصه‌گو و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در حضور میهمانان و مسئولان شهرستانها قصه‌گویی کنند.
محمدی به اجرای این جشن در مرکز فراگیر خرم آباد اشاره کرد و گفت: چند قصه گوی روشن دل در حضور اعضا و سایر کودکان ونوجوانان دارای نیازهای خاص قصه گویی خواهند کرد.
وی در خصوص کارگاه های فصل تابستان مطالبی را بیان داشت، و اضافه کرد: مراکز کانون لرستان با جدیت در خصوص جذب عضو و برگزاری کارگاه ها، پیش بینی های لازم را جهت سهولت در ثبت نام کودکان ونوجوانان هم استانی در کارگاه ها انجام دهند.
مدیرکل کانون لرستان اظهار داشت: فعالیت های انجمن های مختلف در کانون، نقش مهمی در جذب و ماندگاری اعضا و همچنین رشد فکری آنها دارد و فعالیت های خوبی در این زمینه در مراکز استان و ستاد انجام شده است.
مدیرکل کانون لرستان در خصوص آغاز کارگاه های فصل تابستان تصریح کرد: جشن آغاز کارگاه ها با حضور اعضا، خانواده ها و مسئولان استان و شهرستان در هفته آینده برگزار خواهد شد.
در بخش پایانی این نشست مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون نکته نظرها و سوالات خود را مطرح کردند و محمد جواد محمدی مدیر کلکانون لرستان و کارشناسان به آنها پاسخ دادند. 

گردهمایی مسئولان مراکز کانون لرستان برگزار شد
گردهمایی مسئولان مراکز کانون لرستان برگزار شد

گردهمایی مسئولان مراکز کانون لرستان برگزار شد

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت