قصه‌گویی و گوش سپردن به قصه‌ها همواره یکی از مهم‌ترین و رایجترین راههای انتقال تجربه بوده و در میان اقوام مختلف ایرانی، قصه‌ها همچون گنجینه یا میراثی گران‌بها به نسل‌های بعد منتقل شده است. در نگاه آموزشی، تربیتی و پرورشی هم می‌توان نقش برجسته‌ای برای قصه درنظر داشت چرا که بسیاری از مسائل مهم در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را می‌توان با استفاده از قصه‌گویی ارائه کرد.

از این‌رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان پرچم‌دار قصه‌گویی در ایران با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و تربیت مخاطب کنشگر، اقدام به تاسیس انجمن قصه‌گویی کرده است و در حوزه قصه‌گویی، قصه‌پژوهی، فعالیت‌­های قصه‌­محور، ترویج و آموزش قصه‌­گویی و نیز ساماندهی قصه‌­گویان زیرنظر معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان­ فعالیت می‌کند. انجمنی که با حضور چهره‌های شاخص حوزه به عنوان متولیان، کوشش می‌کند تا ضمن ارائه طرح ‌درس‌های مدون برای پرورش استعدادهای بالقوه، چتری برای حمایت از قصه‌گویان در 31 استان کشور باشد.

 


 

  • 1402/06/22 - 13:30
  • تعداد بازدید: 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی:

کارگاه آموزش قصه گویی زبان بدن درکانون لرستان برگزارشد

کارگاه آموزشی قصه گویی با حضور علاقمندان به شرکت در بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ امروز 22 شهریورماه1402 کارگاه آموزشی قصه گویی با حضور علاقمندان به شرکت در بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در اداره کل کانون استان با حضور اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان لرستان در خرم آباد برگزار شد.
این کارگاه تخصصی با تدریس گلشن حسنوند نماینده انجمن قصه گویی استان و مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 3 خرم آباد در فضای اسکای روم  برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه گلشن حسنوند به توضیح بخش های مختلف جشنواره بین المللی قصه گویی، باید ها و نباید ها ی زبان بدن در اجرای قصه گویی پرداخت شد.
حسنوند درخصوص اعتماد به نفس و چگونگی حضور بر روی سن و اجرای قصه در حضور جمع مطالبی را مطرح و برای از بین بردن استرس در زمان اجرا راهکارهایی را ارائه داد.

کارگاه آموزش قصه گویی زبان بدن درکانون لرستان برگزارشد


مدرس کارگاه با بیان این نکته که حرکات مثبت زبان بدن مخاطب دال بر پذیرش قصه و قصه گو است عنوان داشت: زبان بدن منفی مخاطب نشانگر عدم پذیرش قصه گوست و حاکی از آن است قصه گو باید به دنبال ایجاد انگیزه در مخاطب و جذب او با توجه به مخاطب و گروه سنی باشد.
دربخش بعدی این نشست تخصصی گلشن حسنوند به بیان تقسیمات زبان بدن سر و صورت، شانه ها، بازو ها و دستها، انگشتان و پاها پرداخت و نبایدها ی هر بخش در قصه گویی را با ذکر سر منشا آنها توضیح داد و مثال زد که: عدم استفاده از انگشت اشاره به شکل اتهام در جایگاه قصه گو خطاب به مخاطب، اما در جایگاه شخصیت های قصه و متناسب با گفتار و متن می تواند استفاده از این حرکت مجاز باشد همچنین قصه گویی در حالت نشسته و ایستاده مورد بررسی قرار گرفت.
این کارگاه آموزشی با طرح سوالاتی از طرف اعضا و پاسخ از طرف مدرس کارگاه به پایان رسید.

کارگاه آموزش قصه گویی زبان بدن درکانون لرستان برگزارشد

کارگاه آموزش قصه گویی زبان بدن درکانون لرستان برگزارشد

کارگاه آموزش قصه گویی زبان بدن درکانون لرستان برگزارشد

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت