راهبرد مشارکت مصوب :

 

   طبق بند 2 ماده 9 تصویب­نامه شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» به شماره 1127128 مورخ 28/12/1395، شهروندان حق دارند تا سیاست­ها، فرآیندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه­های اجرایی را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز کنند.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند برنامه محوری، نگاه سیستمی، پشتوانه آمایشی و توان کارشناسی خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید

   چشم‌انداز سازمانی کانون برآن است که با بهره‌مندی از جایگاهی ممتاز در ساماندهی و عرضه‌ی تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به «سازمان»ی معیار در حوزه‌ی کودک و نوجوان تبدیل شود.تقویت و اعتلای حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان با ارائه خدمات علمی، دقیق، کارشناسی، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش‌های این سازمان قرار دارد.

   لذا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛کلیه مقررات صادره خود را اعم از بخشنامه ­ها، آیین نامه­ ها، دستورالعمل­ ها و ضوابط اجرایی و ... را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام می‌نماید.این سازمان در رابطه با تهیه و تدوین لوایح و تعرفه­ های قانونی که نیازمند تصویب نمایندگان مجلس یا مراجع ذیصلاح است، پیش از ارسال به مدت یک ماه از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ارسال آن اقدام می‌نماید.

   کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می‌کند با هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت‌ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود است. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد‌های حاصل تعاملات دوسویه‌، انتخاب راهبرد‌های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می‌گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکان‌پذیر است که مخاطب،میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق‌تر است که بتواند نظرات،پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسبِ جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

 

    در این راستا و به منظور جلب مشارکت‌های مردمی؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برخود لازم می‌داند نظرات، پیشنهادات و انتقادات ازطریق موارد زیر دریافت نمایند:

        *  کلیه شهروندان می‌توانند شکایات و انتقادات خود را از طریق سامانه‌ “سامد” ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های شما به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند

        * کلیه شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه شکایات که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان قرار داده ‌شده است، ارسال نمایند.

        * کلیه شهروندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه‌ روی لینک« جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی روی پیش نویس های قوانین و مقررات دستگاه» ارسال نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود.

        * کلیه شهروندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه‌ روی لینک «دریافت پیشنهادات مردمی دررابطه با بهبود ارایه خدمات»ارسال نمایند؛ و ما را در ارتقاء سطح خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یاری کنید.

        * کلیه شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه «پیشنهادات و انتقادات» که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره قرار داده‌شده است، ارسال و نمایند.  

        * شهروندان می توانند از طریق منو «تماس با ما» ، شماره تلفن،  مدیران و مسئولان اداره را دریافت و از این طریق با افراد مذکور ارتباط برقرار کنند.

 

 

کاربر گرامی ! هر گونه نظر ، انتقاد یا پیشنهادی در ارتباط با خدمات ما دارید از این طریق مطرح نموده و پیگیری نمایید.

 

  • 1399/04/03 - 09:37
  • تعداد بازدید: 623
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
حال خوش زندگی

آموزش مجازی مربیان کانون لرستان

 آموزش مجازی مربیان کانون لرستان

کارگاه آموزشی مهارت های مثبت روانشناختی با عنوان «حال خوش زندگی» با حضور مربی مسئولان و مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد

کارگاه آموزشی مهارت های مثبت روانشناختی با عنوان «حال خوش زندگی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، صبح امروز 27 خردادماه 1399 ، کارگاه آموزشی مهارت های مثبت روان شناختی با عنوان «حال خوش زندگی» در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد
مدیرکل کانون لرستان دراین خصوص گفت: در تداوم تشکیل و برگزاری فعالیت های چندگانه کانون درفضای مجازی و تشکیل گروه های مختلف مجازی کانون لرستان، کارگاه آموزشی مهارت های مثبت روان شناختی (حال خوش زندگی) از سوی واحد آموزش و پژوهش برای مربی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز استان برگزار شد و قرار است به مدت چهار روز ادامه یابد.
محمدجواد محمدی افزود: در این دوره، مهارت های هشت گانه روان شناختی ویژه ی نوجوانان در دوکارگاه مجزا توسط آفرین پنهانی معاون فرهنگی اجرایی و سمیه امیری مربی مسئول مرکز کانون شماره 4 خرم آباد، بانظارت نوشین رومی رابط آموزش و پژوهش به مدت 4روز و به مدت زمان 16ساعت در فضای مجازی در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد:  سال گذشته این دوره ها به صورت حضوری در مرکز فرهنگی هنری 4 خرم آباد برای اعضای نوجوان برگزار شد.
محمدی بیان داشت: مهارت های هشت گانه حال خوش زندگی تحت عناوین: خودباوری، جرأت مندی، امید، خوش بینی، معنویت، شادی ونشاط، روابط مثبت، هوش هیجانی؛ ازجمله مهارت هایی است که مربیان جهت یادگیری واجرایی کردن آن ها دراین کارگاه ها آموزش می بینند.
گفتنی است: 17 مرکزفرهنگی هنری ثابت ؛ 7 کتابخانه سیار و 2 پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درسراسراستان به بچه های لرستانی خدمات فرهنگی، ادبی وهنری ارائه می دهند که باشیوع کرونا و تعطیلی مراکز، این فعالیت ها تا زمان رفتن کرونا و بازگشت به حالت عادی به صورت مجازی انجام می گیرند.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت